zondag 22 februari 2009

ding 19 online social networks

Profielsites,communities en vriendensites: netwerken die actief zijn op het persoonlijke vlak.(Hyves,My space,Facebook) Sociale netwerken voor mensen met een gemeenschappelijke interesse
bv. Flickr,You tube,Librarything.
Allerlei netwerken waarbij je je kunt aansluiten. Voor veel mensen leuk,handig. Maar het is een tijdrovende bezigheid waarin je zult moeten investeren.
Ik heb me zelf een tijd geleden aangemeld bij Schoolbank In het begin ben ik er fanatiek mee bezig geweest. Mensen gemaild die ik nog van de lagere school kende. Leuk!
Maar enkele mails verder, nadat je van elkaar weet: waar woon je nu? Ben je getrouwd,heb je kinderen? verwateren meestal de contacten. Bij mij tenminste.
Ik ben niet actief op Hyves maar ik vind het een goed idee dat de bieb op Hyves zit. 137 vrienden!!! Het zou een plek kunnen worden waar men zijn verhaal,wensen kwijt kan.Ik hoorde van enkele collega's dat ze druk aan het Twitteren( korte nieuwsberichten via de computer) zijn.
Verder denk ik dat het goed is dat "we" ons op deze manier gaan profileren. Dus-actief-deelnemen aan allerlei online social networks.

5 opmerkingen:

Jouke zei

Duidelijk verhaal Sam.

Shanti zei

Ben het helemaal met je eens Sam! Denk ook dat het goede pr is. Misschien komen we dan een keer van ons stoffige imago af!
En... bijna je Zen binnen!

catwoman zei

Ja, Twitteren is leuk. Soms erg amusant! Vraag maar aan Shanti, die weet er alles van :-)

last best zei

Haha, hier nog een twitteraar. Heel erg leuk hoor!!

Shanti zei

Twitteren...??? Nooit van gehoord. Wat is dat?