woensdag 4 februari 2009

ding 15 podcasts

Podcasts, ik had niet echt een idee wat dat precies was. 'T is me nu wel duidelijk. Je kunt je abonneren op allerlei podcasts, teveel om op te noemen. Ik heb gekeken bij Gespod.nl en heb me geabonneerd op radio 538:Evers.
Het viel me op dat er zoveel categorieen zijn o.a: lifestyle, gezondheid,gaming enz.
Ook veel muziek,nieuws maar ook hoorspelen,geschiedeniswisjedatjes!!!!(over de hond van Hitler!!)Nederlandstalige en ook veel Engelstalige.
Of het allemaal even interessant is.....?
Op Wikipedia stond een verwijzing naar Librivox .Zij hebben vrij downloadbare luisterboeken( dmv podcasts gratis beschikbaar ) ingesproken door vrijwilligers.
O.a volledige boeken (H.G.Wells, The invisible man),korte werken,poezie,kinderliteratuur.
Dit lijkt me een leuke site die ook kan best handig kan zijn voor bibliotheken. Voor scholieren die een boek voor hun lijst moeten lezen. Kunnen ze luisteren in de bus,trein
Maar kan de bieb iets met podcasting?
Ik denk het wel. Lezingen en ook de voorleeswedstrijden van de afgelopen weken zijn volgens mij hiervoor geschikt.

2 opmerkingen:

Jouke zei

Goed verhaal en bedankt voor de tip van Librivox!

Shanti zei

Prima verhaal Sam! Met suggesties wat de bieb er mee zou kunnen en een tip voor de webmaster! Wat willen we nog meer, op naar 16.