donderdag 19 februari 2009

ding 18 Mijn eigen boekenkast in kaart brengen

Ik heb de nederlandse versie doorgelezen en ben aan de slag gegaan. Ik vond 't leuk om met deze opdracht bezig te zijn.
De meeste titels die ik invoerde waren snel te vinden,meestal bij de Koninklijke Bibliotheek en anders wel bij Amazon.com. Het merendeel van mijn titels was populair.
Ik ben niet zo'n echt literaire lezer. ik vind thrillers,boeken over geschiedenis(populair geschreven dat wel) leuk om te lezen. Sommige recensies van de boeken waren in het Nederlands andere in het Engels.
Prive lijkt me dit een heel aardig ding....maar of 't voor de bieb handig is betwijfel ik. Het is wel veel uitgebreider dan het lees- of luisteradvies dat nu bij de onlinecatalogus te vinden is. Misschien dat een verwijzing naar Librarything een optie is.Maar dan zou je ook kunnen verwijzen naar Dizzie.nl. Dit vind ik er aantrekkelijker dan Librarything uitzien.
Omdat ik zelf graag thrillers lees kijk ik wel eens op misdaadromans.nl,hier staan allerlei recensies,er is een forum,auteursdatabase. Ook leuk om eens te bekijken.
Zo kun je dus veel verwijzingen maken maar of dat de bedoeling is?
Ik heb "mijn bibliotheek" rechts op mijn blog gezet.
En deze 10 boeken heb ik toegevoegd aan Librarything.

2 opmerkingen:

catwoman zei

Ik gebruik LibraryThing privé nog steeds. Vind het leuk mijn boekenkast in kaart te brengen. Af en toe voeg ik boeken toe. Ik houd ook van populair geschreven boeken over geschiedenis en zo. Bekeek je boekenlijst en zag "de doopkaars". Grappig, heb ik heel lang geleden eens gelezen. Echt zo'n huilboek. Volgens mij kennen het niet zoveel mensen. Katholiek uitgegeven? Kan me wel in je boekenkeuze vinden, aantal titels heb ik zelf ook.
Voel je je al wat beter na het overlijden van Sam? Thuis ook?
Groetjes Catwoman

Shanti zei

In tegenstelling tot Catwoman gebruik ik LibraryThing eigenlijk niet meer. Maar goed verhaal en ook weer aangegeven wat je er als bieb wel of niet mee zou kunnen, dus prima!
Ook ik hoop dat je je al weer wat beter voelt.