donderdag 5 februari 2009

ding 16 you tube

You Tube,video-google, allerlei sites waarop je filmpjes kunt bekijken en natuurlijk ook zelf kunt plaatsen.
Sommige heel leuk, andere waarvan je denkt: wie vindt dit in hemelsnaam leuk,interessant.
"Onze" bieb heeft sinds kort ook een video over de peutermaand.Mooi en professioneel gemaakt door de zoon van Ed. Alleen,ik kon 't niet bij You Tube
vinden,wel bij video.google.com. Is dit bewust gebeurd of kijk ik niet goed?
Het viel me op dat als je 't wilt bekijken het via Windows mediaplayer moet. Het duurt dan 'n tijdje voordat 't filmpje geladen is.Kan ook aan onze computer liggen. Als je 't via video.google bekijkt gaat 't veel sneller!Maar de kwaliteit is iets minder.
Ik heb 2 filmpjes op mijn blog gezet. Als eerste een video van Paul Potts(verkoper van mobiele telefoons) die auditie doet voor Britain's Got talent. Niet iemand die echt uitstraling heeft maar als hii gaat zingen.....luister maar!
">
Het 2e filmpje vind ik een goed voorbeeld hoe je als bibliotheek je klanten laat zien hoe de bieb er na een verbouwing uit ziet. Het is de Tilburgse bibliotheek
">

4 opmerkingen:

Jouke zei

Video van zoon van ed. is bewust bij Vimeo geplaatst.
Lang verhaal: uploaden naar YouTube gaf zeer slechte kwaliteit en nog meer gedoe etc.
Dus beperkte versie op Vimeo en de echte kwaliteit via de link op onze site.

Duidelijk genoeg hoop ik?

Tzt moeten we natuurlijk (denk ik) ons eigen kanaal hebben op YouTube.

Maar eerst verder uitvogelen hoe en wat en waarom dingen wel werken en waarom niet. En dat blijkt best veel tijd te kosten merk ik.

sam zei

Jouke,
Duidelijk. En dat het veel tijd kost geloof ik graag.
Als je ziet hoeveel tijd er alleen al in die 23dingen gaat.
Maar het blijft leuk om allerlei dingen te ontdekken.

Shanti zei

Heb het tv moment van Paul Potts gezien, je verwacht dan inderdaad niet zo'n stem!
Fragment van de Tilburgse bieb vond ik wel aardig maar wel lang. Vraag me af of de aandacht vasthouden van klanten bijna 5 minuten wel lukt.
Je hebt ook een gratis te downloaden programma nl Sketscup waarmee je virtueel door een (vernieuwd) gebouw kunt lopen. Wordt veel in de bouwwereld gebruikt om klanten te laten zien hoe iets er ongeveer uit gaat zien. Vind ik persoonlijk leuker!
Maar prima hoor Sam, op naar 17!

catwoman zei

Inderdaad een mooie bibliotheek van de toekomst. Heel modern. Leuk om ideeen uit op te doen voor ons.Ik moet zeggen dat ik de "oude" situatie ook nog niet eens zo heel beroerd vind.