zondag 8 februari 2009

ding 17 web2.0 site

Dit vond ik een van de minst leuke opdrachten die we tot nu toe hebben gekregen. Lange lijsten met web 2.0 sites,meestal Engelstalig.
Ik heb gekeken bij de Winning Awards 2008 Hier kwam ik veel toepassingen/sites tegen die we inmiddels van de 23dingen
kennen zoals: del.icio.us,netvibes,igoogle,twitter,picasa,flickr.
Voor deze cursus had ik van veel van deze termen/toepassingen nog nooit gehoord,laat staan iets mee gedaan! Dus ....veel geleerd.
Bibliotheek 2.0 vind ik een handige site,beroepshalve. Een kennisnetwerk voor en door kenniswerkers. Je vindt op deze site een forum,biblioblogs,video's,foto's en ook vacatures.Echt een site om up to date te blijven.Heeft inmiddels 1,998 leden!(waaronder 6 personen van de Enschedese bieb). Op deze site vind je verder ook nog 5 specifieke groepen te weten: jeugdbibliotheek,digitaal inlichtingenwerk,goudklompjes,hogeschool bibliotheek en nvb ob.

4 opmerkingen:

Shanti zei

Ik vond ding 17 ook geen topper Sam! Eindeloze websites met...??
Bibliotheek 2.0 is inderdaad leuk, maar alles kost tijd. Ik ben wel lid maar doe er weinig mee. Maar wie weet. Goed verhaal Sam.
Even weer pauze nietwaar, tot de volgende dingen!

Jouke zei

Mooi snel gedaan en goed verhaal.

catwoman zei

Ik had hetzelfde met Ding 17. Bibliotheek 2.0 is een van de Dingen waar ik me nog verder in wil verdiepen. Tot nu toe helaas nog weinig van gekomen. Er moet zoveel....Maar dat ga ik nog wel doen binnenkort.

catwoman zei

Nog even een aanvulling: ik heb me inmiddels wel aangesloten bij de groep "goudklompjes".